poniedziałek, 10 września 2012

ciasto pomarańczowe

"Często najmądrzejszą odpowiedzią jest milczenie."
Lew Mikołajewicz Tołstoj


składniki:

  • 1 jajko, bo tyle miałam w lodówce, jednak zdecydowanie lepsze byłyby nawet 3
  • ok. 150 g mąki
  • ok. 150 g cukru pudru
  • ok. 100 ml masła
  • łyżka proszku do pieczenia
  • łyżka cukru waniliowego
  • 2 pomarańcze
  • ok 50 g cukru pudru na sos pomarańczowy

przygotowanie:

blenderem z trzepaczką połączyłam masło z cukrem pudrem, dodałam moje jedyne jajko
następnie ciągle mieszając dodałam prawie cały sok z dwóch pomarańczy (ok. 3 łyżek zostawiłam na sos)
na koniec dodałam mąkę z proszkiem i cukrem waniliowym
połączoną masę wyłożyłam do sylikonowej keksówki
piekłam ok. 35 min. w 180 st. C

sos zrobiłam z reszty soku z pomarańczy, dodając cukier puder i łyżeczkę startej skórki z pomarańczy
i oczywiście polałam nim upieczone ciasto

pyszne
nawet ciepłe :-)





smacznego

4 komentarze: